040 42 19 19

Ob delovnikih: od 9h do 18ih

Veseli bomo vašega klica!

Kadarkoli lahko vstopite v stik z nami:
preko kontaktnega obrazca

Za reševanje nujnih primerov izven uradnih ur, nam prosim napišite SMS in odzvali se bomo
kar se da hitro.




Kako komunicirati z osebami z demenco?

Avtor: Darja Okleščen | 25. november 2010 | 0 komentarjev


Za osebe z demenco je izrednega pomena, da se počutijo sprejete in da niso odrinjene na rob družbe. To lahko dosežemo s pravilno verbalno in neverbalno komunikacijo.

Demenca je kronična napredujoča možganska bolezen, ki prizadene višje možganske funkcije, kot so spomin, mišljenje, orientacija, razumevanje, računske in učne sposobnosti ter sposobnosti govornega izražanja in presoje.

Naštetim težavam se običajno pridružijo še razpoloženjska nihanja, tesnoba, depresija, bolniki se celo osebnostno spremenijo. Nekdaj živahni in aktivni postajajo vse bolj pasivni in potrebujejo čedalje več spodbud celo pri aktivnostih, ki so jih prej z veseljem opravljali, ali pa začnejo kopičiti povsem neuporabne predmete.

Oboleli osebi je dobro nuditi čim več spodbud, na katere se ima možnost odzvati. Potrebno je ugotoviti kaj vse zmore sam in ga pri tem spodbujati, pa čeprav gre le za drobna opravila. Velikokrat je napredek za bolnika že to, da stanje ohranjamo oziroma, da upočasnimo upad sposobnosti.





Kako pravilno komuniciramo?





  • Pomemben je osebni stik
Najpomembnejša je vzpostavitev osebnega neverbalnega kontakta. To je očesni kontakt, dotik, bližina… Z njim dosežemo, da se oseba počuti varno in sproščeno s tem si tudi lažje pridobimo njeno zaupanje in ji preprečimo umik vase.



  • Uporabljamo preproste jezikovne izraze in vprašalnice
Če je naš način govora prezahteven, ga oseba ne razume To lahko
spodbudi nelagodje, umik vase, lahko pa se na pogovor odzove celo z agresijo.



  • Govorimo počasi, razumljivo in oblikujemo kratke stavke
Hiter govor, predolga in zapletena sporočila so lahko vzroki za slabše razumevanje,
zato se temu raje izognemo.



  • Izogibamo se pridevnikom in abstraktnim pojmom
Bolnik ne razume simbolične govorice, šal in pregovorov zato jih uporaba le teh lahko še bolj zmede.



  • Počakamo na odgovor
S poslušanjem dajemo človeku občutek, da nas zanima, da ga sprejemamo kljub težavam in ga hkrati spodbujamo k nadaljnjemu govorjenju.



  • Če je potrebno ponovimo vsebino pogovora
Razni predmeti in glasovi lahko odvrnejo njegovo pozornost, zato lahko hitro izgubi »nit« pogovora, tako ponavljanje postane obvezen del pogovora z dementnim človekom.



  • Ne popravljamo napačnih stavkov
Nasprotovanje ali popravljanje napačnih stavkov lahko izzoveta nepotrebne konfliktne situacije. Namesto, da osebo popravljamo se osredotočimo na to, kaj nam želi povedati.


  • Pomagamo z opisovanjem stvari
Dementni bolnik pogosto ne najde pravih besed, nadomešča jih s podobnimi besedami ali opisi, zato se tudi sami poskušamo prilagoditi njegovemu načinu sporazumevanja.
Lahko si pomagamo z pisanjem, risanjem, polaganjem predmetov na mizo…



  • Biti moramo strpni in razumevajoči
Brez strpnosti in razumevanja lahko izgubimo zaupanje in s tem še tiste drobne stike, ki z napredovanjem bolezni postajajo vedno bolj redki in zato toliko bolj dragoceni.


Komunikacija z dementnim bolnikom je zahteven proces. Od nas zahteva veliko
potrpežljivosti, strpnosti, verbalne in neverbalne komunikacije, ter toplih medčloveških odnosov. Je tudi edina pot, ki ohranja bolnikovo kakovost bivanja ter pot, ki omogoči svojcem ohranjati povezanost in občutek bližine, kar je pri tej bolezni najtežje ohranjati.

Vabim vas k ogledu kratkega filma Kaj je to, ki govori o pomenu strpnosti in življenju, ki nas vedno z nova vrača na začetno točko.


Darja Okleščen, delovni inštruktor za osebe s posebnimi potrebami




Komentarji uporabnikov:



Uporabniki še niso komentirali tega Idejnika!



Za komentiranje moraš biti prijavljen! Prijavi se tukaj!

« Nazaj na prvo stran Strokovni izdelki